Selinsnöre & stänkskärmar

I feel fine så att säga. Jag hann inte uppdatera igår på morgonen, lata mig. Igår käkade jag och Michaela på vääääärdens mest pizzeriiga pizzeria. Tänk dig hur en pizzeria ser ut i en film... Exakt så såg den ut. Den lokala pizzerian i Kaverös centrum.



Så här skulle Stig Larsson skrivit om upplevelsen.
Vi satt i hörnet närmast dörren i den nersläckta lilla pizzerian. Efter fem minuter hade vi redan fattat rundan som alla gjorde; gå in och beställa en kebabpizza utan lök, gå vidare till Willys mataffär alldeles intill pizzerian och efter femton minuter komma tillbaka, färdighandlade och med en nybakt pizza att ta med upp till enrummaren och avnjuta den själv framför TVn. Efter fem minuter hade vi också lärt oss den enformiga dansbandslåten som stod på repeat där de sjöng om att det var bättre förr, När du var här. Ifrån köket hörde vi pizzabagarna vissla med till den dystra men endå dansanta melodin. 
   Vi var nästan ensamma i pizzerian, det var vi och två till. Den ensamma mannen som satt vid spelmaskinerna och spelade bort förra månadens lön och pappan som satt vid bordet närmast bardisken och beställde ännu en öl när han hade skickat iväg ungarna att värma kött som fanns i frysen. Det var tyst där inne, det var som i en film.

På pizzerian listade jag också topp 3 politiker jag vill se i badbyxor.
1. Göran Persson, för han är stor på alla tänkbara sätt. Han känns också som en sån som bränner sig, alltid kul att se. Himla trevlig verkar han.

2. Leif Pagrotsky, för han är liten och hårig.
 
3. Tomas Östros, han är ju så söt på något sätt. Alla tre har någon slags magisk utstrålning som jag tror man måste ha för att vara en topp-politiker.

Alla råkade visst bli sossar, ren slump tror jag. Eller så är det så enkelt att de väljer politiker efter badsäsongen!  
haha, nu kom jag precis på ett skämt...
- Vet du vad Fredrik Reinfeldt har för badbyxor?
- Nej?
- Rosenbadbyxor!
- Ehhe eh...

Nu har jag glömt skriva om vad jag skulle skriva men jag har plötsligt fått tillbaka skrivglädjen så mer uppdateringar står för dörren!
När det slutar regna ska jag cykla till Sportex och köpa ett cykelstöd. Jag ska även införskaffa mig en pakethållare. Dessutom tänkte jag köpa två stänkskärmar när jag ändå är på G.

Over and out!

Kommentarer

Slå ett slag för din åsikt här:

Namn:
Minneslucka?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback